V Amerike som prepadla smoothie nápojom

Veronika (19) pochádza z Kežmarku a vo svojich šestnástich rokoch sa stala dosiaľ najmladšou registrovanou distribútorkou a Directorkou Dr. Nona na Slovensku. K produkcii sa dostala prostredníctvom svojej mamky Evy, ktorá je úspešnou Group Directorkou spoločnosti. Veronika je študentkou gymnázia, rozpráva štyrmi cudzími jazykmi a medzi jej koníčky patrí fotografia a keramika. Uplynulý rok strávila na Floride štúdiom na Canterbury High School, kde sa zdokonaľovala v angličtine a zbierala cenné životné skúsenosti. Paradoxne, práve v Štátoch objavila čaro zdravého stravovania a smoothie…

KAPITOLA 1. | MÔJ ŽIVOT, ZDRAVIE A DR. NONA

“Od deviatich rokov som aktívne hrávala tenis a pravidelne sa zúčastňovala rôznych tenisových turnajov. Zastavilo ma až zranenie – zlomené zápästie, roztrhané šľachy a ganglión. Operácii som sa síce nevyhla, ale vďaka *Bahenným zábalom, *Dynamickému hydratačnému krému a *Kvartetu solí som rehabilitáciu zvládala veľmi rýchlo a bezproblémovo. Jazvička, ktorá mi po operácii zostala sa nádherne zahojila a dnes ju už takmer nie je vidieť. Skvelé skúsenosti mám aj s regeneráciou organizmu počas 40°C teplôt bez použitia liekov alebo antibiotík. V taký čas je potrebné nasadiť čaj *Gonseen, jesť každú polhodinku tyčinku *Dakseen a robiť si zábaly z *Kvarteta solí. Postupne vám teplota začne klesať a maximálne do troch dní budete fit bez použitia akýchkoľvek liečiv.

KAPITOLA 2. | ŠTÚDIUM A AMERICKÉ STEREOTYPY

V auguste 2013 som na rok odcestovala študovať na strednú školu do Fort Myers na Floride. Chcela som okúsiť istú dávku dobrodružstva, spoznať novú krajinu, odlišný systém vzdelávania a vyskúšať si trochu samostatnosti. Domov som sa vrátila po necelom roku. Teraz, s odstupom času, môžem zhodnotiť, že to bola úžasná skúsenosť, ale naspäť by som sa nechcela vrátiť. Život v rodine rodených Američanov bol pre mňa veľmi ťažký. Zrazu si uvedomíte, že mnoho z vecí, ktoré nám v našich končinách prídu ako úplne prirodzené, tam jednoducho nie sú.

Tak napríklad také nakupovanie jedla. Bývala som v dvoch rodinách a v oboch sa mi stalo, že na nákupy chodili len v nedeľu! Navyše stále kupovali to isté – chlieb, mlieko, nejaké polotovary a kopec chipsov, pretože tie u nich fungujú ako príloha k všetkému. Veľakrát sa mi stalo, že v domácnosti chýbali akékoľvek potraviny. Rodi-ny tam totiž žijú len na donutoch, fast foodoch, bufetoch a večerných donáškach pizze a číny. Každý jeden deň! Najbizardnejšie na tom celom je to, že Američania majú krásne priestranné domy, moderné a plne vybavené kuchyne, ale takmer žiadne hrnce. Veď na čo by im aj boli? Oni nikdy nevaria.

A čo typické americké stereotypy, ktoré poznáme z filmov? Väčšina z nich je naozaj skutočná. Je pravdou, že Američania sú obézni a stravujú sa v rýchlych občerstveniach. Život na strednej vyzerá ako v tínedžerskom seriáli – je tam partia dievčat, ktoré sú nesmierne obľúbené a každého ohovárajú, je tam kapitán amerického futbalu, do ktorého sú všetky baby zo školy zbláznené a pokiaľ sa chcete vyhnúť písomke, tak to sa treba chytiť za brucho a skočiť na návštevu k školskej sestre. Decká na škole sú k učiteľom nesmierne drzé, majú úplne pomýlené hodnoty a nehanbia sa to priznať. Na prvom mieste sú u nich peniaze a značkové oblečenie. Ak ste vo filmoch videli šialené domové žúry, kde alkohol tečie prúdom, len čo rodičia opustia dom, tak ani tie nie sú výmyslom. Je úplne bežné, že sa vám do domu naženie aj stovka ľudí, pričom väčšinu z nich nepoznáte. Jeden o párty povie druhému, ten ďalšiemu a ďalšiemu. Vzhľadom na to, že na Floride je vlhko, v každom dome nájdete množstvo švábov. V mojej rodine bolo prísne zakázané čokoľvek jesť alebo piť v posteli, inak by som sa ich už nezbavila. Jazdiť iným ako školským autobusom sa nikomu neodporúča, pretože sú nebezpečné, jazdí nimi iba najspodnejšia vrstva obyvateľstva a pripomínajú skôr ghetto. Všetky miesta (napríklad domová štvrť a škola alebo nákupné centrum) sú od seba nesmierne vzdialené a prepojené autostrádami. Premiestňovať sa medzi nimi je možné len autom.

Život vo Fort Myers však mal aj svoje výhody. Stále tam bolo teplo a iba tridsať minút jazdy bicyklom bola mestská pláž, kde som sa denne chodievala učiť alebo relaxovať. V mori som z tesnej blízkosti videla voľne plávajúce delfíny po prvýkrát v živote. Zažila som úžasné oslavy Halloweenu, ktorými tam žijú úplne všetci. Chcela som si to vyskúšať, a tak som aj ja chodila v maske od domu k domu. Dokonca som tak dostala sladkosti od Phila Rudda, bicistu kapely AC/DC.

Americký školský systém je úplne iný, než na aký sme zvyknutí my. Učíte sa tam len zopár predmetov, ale tie preberáte dôkladne do hĺbky. V triedach ste rozdelení podľa vašej úrovne poznatkov, nie podľa veku. Tak sa môže stať, že sa tretiak stretne na hodine matematiky s nadpriemerne šikovným prvákom. Pokiaľ si vyberiete prírodné vedy, máte k dispozícii prvotriedne výučbové pomôcky. O podmorskej biológii sme sa neučili len z obrázkov a učebníc. Každú hodinu sme mali labák, kde sme priamo skúmali danú problematiku, napríklad sme pitvali žraloka či hviezdicu. Vybrať si môžete aj umelecké odbory ako fotografovanie, herectvo či hudobné nástroje. V takom prípade vám škola zabezpečí dostatok materiálu ako zdokonaľovať svoj talent a príležitosti, kde ho ukázať.

Medzi moje predmety patrila už spomínaná matametika, chémia, podmorská biológia, americký dejepis, anglický a francúzky jazyk, fotografovanie, keramika, personal fitness a zdravie. Teší ma, že v niektorých z nich som zastupovala školu na rôznych súťažiach. Tak napríklad moja fotka reprezenzovala Canterbury High School na Art Festivale a vďaka môjmu tenisovému umeniu sa zasa škola po prvýkrát v histórii svojej existencie prebojovala až do štátneho kola stredných škôl v Orlande vo štvorhre. V dvojhre som vyhrala všetky zápasy v distrikte.

KAPITOLA 3. | PREČO PRIŠLA ZMENA

Aj keď som sa snažila jesť čo najmenej polotovarov, nikdy sa im úplne nevyhnete, najmä ak nemáte prístup do nákupného centra, ktoré je od vášho domu vzdialené niekoľko desiatok kilometrov. Obedy v škole pozostávali stále z toho istého. Mali sme na výber fast food alebo žemľu, vyprážané mäso a hranolky. Doma som častokrát nenašla nič iné ako jogurt alebo cestoviny. Suroviny na omáčku by ste však už hľadali márne. Tak sa stalo, že po pol roku v Amerike som pribrala osem kíl. A to aj napriek tomu, že som každý deň behala a cvičila. Začala som sa cítiť zle a vedela som, že potrebujem uskutočniť poriadnu zmenu.

Kúpila som si knihu Victorie Boutenko Zelená pre život a úplne som si ju zamilovala. Spísala som svojej rodine zoznam, čo mi majú nakúpiť a začala som sa stravovať sama. Ráno som si pripravila trištvte litra smoothie, ktorý som si so sebou zabalila do školy. Zbalila som si nejaké orechy a ovocie na deň a večer po príchode domov som zjedla už len rybu alebo zelený šalát. Úplne som vylúčila akékoľvek pečivo alebo cestoviny. Mäso som minima-lizovala na 1x týždenne. Takmer okamžite som pocítila rozdiel – mala som viac energie, cítila som sa zdravšia a vitálnejšia. Ľahšie sa mi učilo a pri tréningu som toho vydržala viac. Kvalita môjho života sa neporovnateľne zlepšila. A nielen mne – moja angličtinárka bola tehotná, a tak som jej každý deň nosila do školy pohár smoothie nápoja. Dodnes sme v kontakte, dieťatko je už na svete a ona mi ďakuje za to, že sa mu tak skvele darí. Nepoľavila som ani po návrate domov na Slovensko, svoje novonadobudnuté stravovacie návyky naďalej dodržiavam.

KAPITOLA 4. | PRODUKTY DR. NONA A AMERIKA

Produkcia Dr. Nona je súčasťou môjho aj mamkinho života už dlhé roky. A tak som si samozrejme nevedela predstaviť rok bez nich. Preto som si na cestu nabalila kufor plný všetkého, čo bežne používam, prípadne budem potrebovať – *Dynamický hydratačný krém, *Ústnu vodu, *Dakseen, *Chocoseen, *Okseen, *Reumoseen, *Telové mlieko Solaris, *Šampón na vlasy, *HaloGel, *Bahennú masku a ďalšie.

Keď mi zásoby došli, musela som si ich objednať. A tak som si na vlastnej koži vyskúšala čaro sieťového marke-tingu, ktorý nepozná hranice krajín. Na internete som si našla kontakt na americký distribučný sklad Dr. Nona, zavolala tam a objednala si, čo som potrebovala. Prebehlo to bezproblémovo – do troch dní som mala tovar doma, body pripísané na mojom riaditeľskom účte a všetko to bolo vybavené na moje registračné ID číslo, ktoré som dostala na Slovensku. Jednoduché, však? O Dr. None a jej úžasnej produkcii vedia aj moji priatelia a učitelia v škole. Dokonca už máme za sebou spolu s mamkou aj nejaké prednášky cez Skype.

Na záver by som sa chcela poďakovať mojim rodičom za podporu a možnosti, ktoré mi dali. Vďaka nim sa mi otvorili dvere nových skúseností a poznatkov.”

Magaseen Journal je blogom magazínu MAGASEEN vydávaného webportálom www.zdravyanezavisly.sk (pre viac info kliknite na odkaz).

Foto: Katharina Kosturska | http://www.katharinafoto.sk

Rozhovor bol publikovaný v Magaseene 02-2014. Autorizovaný članok.

Pridaj komentár

