Rodinka, ktorá si pomohla

Mamka Magdaléna, ocino Juraj a dvaja malí šibali – Jurko (7), ktorý obľubuje prácu s hlinou a keramiku a Tomáško (6), ktorého baví tenis a džudo – to je utešená rodinka z Pezinka, u ktorej sme počas leta strávili niekoľko príjemných dní. Na to, aby sme zistili, že ide o stopercentných Noňákov telom aj dušou nám stačil jediný pohľad do ich kúpeľne. Rodina Horenitzka.

Horenitzki boli úplne klasická slovenská rodina. Jedávali biele pečivo, deti pili mlieko. Zatiaľ, čo menší Tomáško bol vždy veľký jedák a zjedol všetko, čo sa mu dalo, starší Jurko bol v tomto smere úplne odlišný. Neexistovalo toho veľa, čo by ochutnal – vyprážaný rezeň so zemiakmi, sladké cereálie, rožok s medom, z ovocia to bol iba banán, ošúpané jablko a hruška. Zeleninu odmietal úplne. Nebolo možné donútiť ho zjesť čokoľvek zdravé, bez toho, aby to nebol boj. Obaja rodičia už vtedy tušili, že takáto strava povedie skôr či neskôr k nejakým zdravotným ťažkostiam. Vedeli, že ak s tým niečo nespravia, v dospelosti sa mu to vypomstí.

Takáto (ne)strava u malého dieťaťa na seba nenechala dlho čakať – u trojročného Jurka sa začali problémy s vyprázdňovaním. Stalo sa pravidlom, že na veľkú potrebu chodil tak raz za 3-4 dni, niekedy dokonca raz do týždňa. K tomu sa pridružili aj veľké bolesti v brušku. Lenka s Jurajom už nevedeli čo ďalej. Hľadali všemožné riešenia, až kým im Dr. Nona náhodou neskrížila cestu sama. Ďalej o tom píše mamka Lenka..

ZOZNÁMENIE SA S DR. NONOU A ZMENA

“Prvý impulz týmto smerom prišiel od môjho otca, ktorý mal nepríjemné kožné problémy a nadváhu. Stav sa mu vďaka produkcii Dr. Nona rýchlo upravoval, a tak sme v marci 2013 aj s manželom navštívili v Bratislave prednášku Jozefa Filu. Okamžite nás zasiahla, zaregistrovali sme sa, spravili si 100-bodový nákup a hneď na sebe začali testovať všetko, čo sme sa dozvedeli.”

PROBLÉMY S VYPRÁZDŇOVANÍM

“Každé ráno sme celá rodina vypili čaj *Gonseen, deťom som do neho dávala ešte aj 1 lyžičku *Chocoseenu. Zjedli sme po osminke *Dakseenu a chlapcov som raz týždenne kúpala v *Kvartete solí, my dospelí sme soli skôr jedli. Zmena nastala aj v kuchyni. Do stravy sme začali pridávať klíčky a šťavy. Ovocné deťom veľmi chutili, dokonca aj Jurkovi, a tak začal postupne prijímať aj ovocie, ktoré doteraz nejedol. S manželom sme pili zeleninové šťavy, ktorým sa deti zo začiatku bránili. Dnes ich s nami pijú tiež. Na naše veľké prekvapenie sa stav malého Jurka začal zlepšovať. Stolica sa mu upravila behom 6-8 týždňov a bolesti ustúpili. Bola to pre nás všetkých obrovská radosť.”

DETOXIKAČNÝ RECEPT

“Po tom, čo sme videli, že Dr. Nona dokázala urobiť s mojim otcom a Jurkom a po tom, čo sme počuli na prednáške, sme sa s manželom rozhodli, že sa pustíme do kompletného detoxikačného receptu (viac sa dočítane na strane 28 – pozn. red.). Užívali sme čaj *Gonseen, *Ravseen, *Reumoseen, *Cleanseen, *Dakseen, *Soupseen, *Chocoseen, kúpele v *Kvartete solí a sóde bikarbóne. Upravili sme stravu – začali sme pravidelne piť ovocné a zeleninové šťavy, obmedzili sme mäso, vylúčili mliečne výrobky, deti prešli na čerstvé kozie mlieko. Nakličovali sme mungo a lucernu a na naše potešenie ich chlapci začali jesť. Vďaka tomu, že sme pili ovocné šťavy u mňa a detí výrazne klesla chuť na sladké. Behom týždňa sme pocítili prvé pozitívne zmeny – cítili sme sa vitálnejšie, šťastnejšie, pozitívnejšie. Mali sme viac síl a hlavne ja, ktorá som bola pernamentne unavená, som mala kopec energie. Dokonca som zhodila 5 kíl!”

NADVÁHA A CHUDNUTIE

“Manžel Juraj bol milovníkom mäsa. Už dlhšiu dobu bol vystríhaný lekárkou, že je na hranici obezity a mal by s tým niečo robiť. Po nasadení detoxikačného receptu a úpravy stravy šla jeho váha dole bez toho, aby sa nejako obme-dzoval. Na začiatku našej detoxikačnej kúry vážil nad 111 kg. Za prvé tri mesiace zmeny životosprávy zhodil 10 kíl a behom nasledujúcich troch mesiacov ďalších desať. Dodnes si drží stabilných 91 kg.”

ZAPÁLENÁ CIEVA

“Ešte v lete 2012 som nohou narazila do skleneného roha stolu, z čoho mi vznikla nepekná modrina. Z tej sa časom vykľul červený svrbiaci fľak. Moja lekárka predpokladala, že môže ísť o zapálenú cievu, čo som si mala dať potvrdiť na kožnom. Ale poznáte to, vždy je tam kopec ľudí a ja som sa tam jednoducho nedostala. V tom čase sme už prostredníctvom Dr. Nony riešili naše detoxikačné kúry, a tak som si začala na postihnuté miesto cielene prikladať *Obklady z Mŕtveho mora (denne na hodinu) a robila som si zábaly z koncentrovaného roztoku *Kvarteta solí. Zo začiatku, asi tak po štvrtom dni, sa mi stav na nohe zhoršil. Vzhľadom na to, že som na prednáškach počula o reverznej reakcii (= reakcii organizmu, kedy sa stav pacienta zdanlivo na pár dní zhorší, ale potom nastáva zlepšenie – pozn. red.), nezľakla som sa, ale trpezlivo vytrvala ďalej. Po troch dňoch začervenanie začalo ustupovať, až napokon do dvoch mesiacov zmizlo.”

DR. NONA V KAŽDODENNOM ŽIVOTE

“Detoxikačný program sme s Jurajom síce držali iba osem týždňov, ale mnohé návyky a zmeny nám už zostali. Bežnou súčasťou dňa nás a našich detí sú teraz šťavy, klíčky, orechy, zelenina, ovocie a produkcia Dr. Nona. MAGASEEN 69 Foto: archív rodiny Horenitzkej Denne používame *Zubnú pastu Shenseen Plus, *Šampón na časté použitie, rôzne krémy, *HaloGel, *Deodoranty, *Dakseen, *Goldseen, *Fázu 3 a čaj *Gonseen. Dr. Nona sa stala neoddeliteľnou súčasťou našich životov a riešime ňou všetky bežné ochorenia a zranenia, ktoré sa vyskytnú.”

CHRÍPKY A NACHLADNUTIA

“Vzhľadom na to, že Tomáško chodí do škôlky a Jurko do školy, chrípkové obdobia nás vždy veľmi zasiahli. V minulosti boli chlapci večne chorí. Nádchy, kašeľ, teploty a všetko, čo sa medzi deťmi v kolektíve dalo chytiť, to mali. Dnes, keď vieme, že sa takéto obdobie blíži, preventívne si celá rodina naordinujeme po jednej tobolke *Okseenu. Chorobu podchytíme hneď na začiatku, nie až keď sa rozvinie. A ak sa to aj náhodou nepodarí okamžite nasadíme *Okseen v dávkovaní 3-3-3 pre deti a 5-5-5 pre nás. K tomu pridáme tobolku *Pulmoseenu a prechladnutie zmizne do niekoľkých dní, bez použitia chemických liekov.”

HNISAVÁ ANGÍNA

“Rada by som sa s vami podelila ešte o jednu skúsenosť. Jeden decembrový víkend nám Jurko ochorel. Bol veľmi zoslabený a mal 40°C horúčky. Okamžite som mu nasadila *Okseen v dávkovaní 3-3-3, *Pulmoseen 1-1-1, celú tyčinku *Dakseenu, *Chocoseen, *Bariseen, denne vypil liter čaju *Gonseen, natierala som ho *Dynamickým hydratačným krémom a kloktal *Kvartet solí. Teplota mu do druhého dňa postupne klesala, až sme sa jej úplne zbavili. Jurko sa však začal sťažovať na boľavé hrdlo. Po víkende sme šli k lekárke, ktorá mu diagnostikovala hnisavú angínu a predpísala antibiotiká a sirupy na hrdlo. Rozhodli sme sa ich neužívať. Namiesto toho som ho začala trpezlivo kurírovať. Jurko desaťkrát denne kloktal koncentrovaný roztok z *Kvarteta solí (1dcl vody + 1 lyžička soli), pil čaj *Gonseen a trikrát denne som mu robila zábaly na hrdlo. Krk som natrela *Bahennou maskou, priložila naň bavlnenú vreckovku namočenú do roztoku soli, obalila ho teplým šálom a takto nechala pôsobiť 1-2 hodiny. Po zložení som mu krk natrela *Dynamickým hydratačným krémom. Toto sme robili celé tri dni. Vo štvrtok sme šli na kontrolu a lekárka po dôkladnej prehliadke usúdila, že hrdlo je úplne čisté. Pre istotu som ho do konca týždňa ešte nechala dobrať *Okseeny v dávkovaní 1-1-1. Zdôrazňujem, že sirupy ani antibiotiká sme neužívali. Všetko sme to vyriešili prírodnou cestou a svedomitým dodržiavaním procedúr.”

APEL NA RODIČOV

“Keď som o tejto našej skúsenosti rozprávala niektorým mamičkám úplne ma zarazil ich prístup. Odpovedali mi, že im by sa to nechcelo takto komplikovať, že by sa im nechcelo robiť nonstop ošetrovateľku a že ich deti by aj tak nič nechceli užívať. Jednoducho by dieťaťu nasadili sirup, antibiotiká a bolo by to pre všetkých pohodlnejšie. Ja na druhej strane neľutujem, že sme sa rozhodli pre celko-vú zmenu. Bolo to náročné, vyžaduje si to hromadu trpezlivosti, ale stojí to za to. Nie je to síce jednoduchá cesta, ale vďaka nej dnes máme doma úplne iného chlapca.”

“My rodičia, si musíme uvedomiť, že celá zmena k lepšiemu stojí len na nás! Dieťa sa nemôže samo rozhodnúť, ani si vybrať. Jeho zdravie máme vo vlastných rukách, preto k nemu musíme pristupovať zodpovedne!”

Magaseen Journal je blogom magazínu MAGASEEN vydávaného webportálom www.zdravyanezavisly.sk (pre viac info kliknite na odkaz).

Foto: Katharina Kosturska | http://www.katharinafoto.sk

Rozhovor bol publikovaný v Magaseene 02-2014. Autorizovaný članok.

Pridaj komentár

